vrijdag 7 september 2012

Vrijdag 7 september 2012

De nacht is heel rustig verlopen. In de aanloop naar slapen hebben Marnix en ik wat onenigheid over het vinden van zijn Spongebobstickers. Om die te vinden moet ik het licht aandoen en hij wil dat ik de stickers vind zonder licht. Dat gaat niet.
Hierna vallen we vlot in slaap. Tegen zeven uur word ik wakker, Marnix slaapt nog. Ik vind hem grauw en koud dus ik dek hem extra onder. Hij slaapt rustig verder.

Als ik om kwart voor acht rechtop ga zitten wordt Marnix ook wakker. Hij draait zijn hoofd naar mij toe, kijkt me met grote ogen aan en begint te braken. Heftig te braken. Ik roep Jur, na twee keer roepen komt hij aangesneld. Jur heeft heel erg slecht geslapen. Ondertussen heb ik Marnix al overeind gezet, hij is slap. Laat zich hangen. Hij blijft wat braken. En heel veel kuchen, er is braaksel in zijn keel gekomen.
Samen maken Jur en ik hem schoon. Dit is niet goed. Eindelijk moet ik huilen, erg huilen. We zijn aan het einde begonnen, dat is wat er door mij heen gaat. En we willen nog niet. Maar wanneer dan wel?
Jur tilt Marnix naar beneden. Hij heeft summier bewustzijn. Hangt over Jur zijn armen. En hij is koud, zo koud.
We leggen hem in zijn ledikant beneden. Onder twee fleecedekens. Hij blijft het koud hebben. Jur belt ondertussen met de huisarts. Om half negen is zij bij Marnix. Hij is heel ver weg. `
In eerste instantie heeft Marnix ondertemperatuur. Dat slaat al snel om in koorts.
Op de ochtend braakt hij in totaal 3 keer. Het is vreselijk om te zien. Hij krijgt hele grote ogen en kijkt ons bang aan.
Daarna krijgen we het braken onder controle met medicatie.

De hele dag door is het een komen en gaan van artsen en verpleegkundigen. Er wordt veel heen en weer gebeld.
Jur en ik zitten omstebeurt bij Marnix. Aaien hem en houden zijn handjes vast, die koude handjes. Koorts of niet zijn handjes en voetjes zijn ijskoud.

Om kwart over zes vertrekt de laatste zorgverlener. Mijn zus blijft bij ons. Het voelt prettig dat zij er is.
Olav is in de middag op zijn eigen verzoek naar zijn favoriete oom gegaan. We willen wel dat hij voor de nacht bij ons is. En dus wordt hij rond acht uur weer thuisgebracht.
Marnix ligt stil in zijn bedje. Ademhalen is eigenlijk het enige dat hij doet.
"Is hij al dood" vraagt Olav

Vannacht slapen Jur en ik beneden, Marnix tussen ons in.

181 opmerkingen:

  1. Lieve Hera, Jur, Marnix en Olaf,

    Heel veel sterkte voor de komende tijd. Respect hoe jullie het doen.

    Jos (een meelevende vader)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jur,Hera,Olav en Marnix...

      Heel veel sterkte.Ook vanaf deze kant heel erg veel respect! In gedachten bij jullie.
      Esther

      Verwijderen
    2. heel veel sterkte en kracht toegewenst denken aan jullie en steken een kaarsje aan Monique

      Verwijderen
  2. Tranan lopen over mijn wangen bij het lezen van deze Blog. Heel Heel veel liefde en kracht voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook grote schrik en een brok in mijn keel...lieve familie, hou elkaar vannacht heel, heel goed vast. Ik denk aan jullie. Heel veel kracht gewenst, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte, andere woorden kan ik niet vinden. De tranen blijven lopen met het lezen van dit blog. Veel kracht voor liefde toegewenst.

    Esther (iemand die jullie al een tijdje volgt via het blog van kanjer Guusje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tjee wat heftig dit zeg! pfff.
    Wat jullie (en Marnix op de eerste plaats) moeten doormaken..
    Ik leef met jullie mee en nog vele (onbekende) nederlanders!
    een dikke knuffel voor jullie allemaal!

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan ik schrijven na het lezen van dit verhaal......Geniet van de momenten samen en ik wens jullie de kracht toe die jullie deze periode nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met tranen in mijn ogen lees ik deze blog. Uiteindelijk komen de tranen ook. Hoop zo dat jullie nog even van Marnix mogen genieten. Wens jullie alle kracht en liefde toe.
    En ook ik heb diep respect voor de wijze waarop jullie alles doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hou elkaar vast, heel goed vast!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo verdrietig dit te lezen. Heel veel kracht en liefde.
    Respect voor de manier waarop jullie deze weg lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kippenvel na het lezen van deze blog. Hou elkaar stevig vast en koester alle momenten die je nog samen mag doorbrengen. Sterkte!!
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En weer zit ik jankend je blog te lezen, huil wat af de laatste weken... Knuffel zoveel als je kan. Probeer nog even van jullie sterke kanjer te genieten. Respect, heel veel Respect voor jullie!

    Lieve groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve lieve lieve mensen, wat een moed is hiervoor nodig. Wat fijn dat jullie bij Marnix blijven vannacht. Hij voelt zich vast gekoesterd. Wat een nare balans... je wil hem nog niet kwijt, maar je gunt hem deze lijdensweg ook niet. Het is hoe dan ook niet goed. Het enige wat je kan doen is koesteren, er zijn. En dat kunnen jullie hem gelukkig bieden.

    Heel heel heel veel kracht en liefde gewenst op deze weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan mij niet inbeelden door welke hel jullie moeten gaan... Geniet nog van jullie kleine ventje. Een echte kanjer. Jullie doen het zo goed samen. Veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allemaal. Extra veel liefde en warmte voor Marnix!
    Een mama van 2 uit Belgie x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Neeee, niet nu al, niet vannacht, niet morgen, niet volgende week, 'gewoon' pas over 80 jaar, lieve, stoere, oh zo dappere Marnix...

    Met jou in gedachte sluit ik straks mijn ogen,
    ik gun je zoveel rust lieve, stoere, oh zo dappere vent,
    maar ik gun je nog veel meer daagjes van plezier, samen met papa, mama, Olav en straks je twee broertjes.
    Dikke knuf...

    Heel, heel veel sterkte voor deze nacht!
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieverds, hou elkaar zo goed vast als je maar kunt! Ik denk aan jullie. Dit is te erg, ik kan alleenmaar huilen. Liefs brechje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Houd hem vast zolang het nog kan. Heel veel sterkte, ook voor die lieve Olav, wat is het ook veel voor hem.

    Liefs
    Een mama van vier

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Dit is echt te bizar voor woorden! Enorm veel respect voor hoe jullie er mee om gaan en hoe alles opgeschreven wordt in deze blog!! Enorm veel sterkte de komende tijd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees al een tijdje jullie blog en wat een bewondering heb ik voor jullie gezin. Er zijn geen woorden voor, maar wil jullie laten weten dat ik met jullie mee leef en wens jullie heel erg veel sterkte toe.

    x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Verdrietig om dit te moeten lezen...
    Lees nu al een tijdje jullie blog mee en wil graag reageren maar weet niet zo heel gauw wat ik dan moet typen...
    Heb veel respect voor jullie hoe jullie hiermee omgaan...
    Wens jullie nog veel liefde toe met Marnix...

    Liefs Didi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Praat tegen Marnix, zeg wat je zeggen wilt, doe alles wat goed voelt. Een hele dikke knuffel uit Den Dolder, dikke kus voor Marnix.
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Marion Albertus uit Apeldoorn7 september 2012 om 22:16

    Diep respect voor jullie... Ik heb pas mijn zus verloren aan deze rotziekte... Oh wat komt mij dit 'bekend' voor...weet wat jullie meemaken en hoe jullie je moeten voelen, zo machteloos.... Enorm veel sterkte...fijn dat hij vannacht bij jullie samen is... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het wordt me koud om mijn hart als ik dit lees. Ik zou wensen...tja wat zou ik wensen nu jullie oog in oog staan met een onomkeerbaar proces.
    Er rest mij niets anders dan jullie alle liefde en moed van de wereld te wensen......

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte.... Houd elkaar goed vast.... Marnix voelt jullie liefde absoluut.....

    Veel liefs van een mama uit Limburg,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach..., wat moeilijk om dit te lezen ( ook hier rollen de tranen zomaar, vanzelf), hoeveel moeilijker om dit te moeten schrijven, mee te maken, te voelen. Lieve mensen, een hele dikke knuffel voor jullie , voor jullie lieve kinderen. Er zwermt een warme wolk van liefde en aandacht om jullie heen. Ik hoop zo dat dat iets helpt.
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. k Vind dit zo erg voor jullie allemaal... Zo'n lief klein jongentje die zo vreselijk ziek is... Hartverscheurend... Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Na het lezen van deze blog, weet ik even niet meer wat ik moet/kan zeggen!! Al wist ik dat het steeds slechter zou gaan met Marnix, komt dit bericht toch hard aan. Met tranen heb ik dit zitten lezen....... Ik kan jullie niet meer dan heel veel sterkte wensen!! Geniet nog van de fijne momenten samen!! Ik denk aan jullie.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Stil, heel stil ben ik geworden, en zit hier met een brok in mijn keel.
    Ik wens jullie heel, heel veel sterkte & wens jullie een hele goede en warme nacht toe.

    Liefs,
    Marian (een mama uit Veghel)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. even geen woorden voor. ik wens jullie heel veel kracht samen.

    veel sterkte voor vannacht en ik denk aan jullie

    veel liefs van een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een stille meelezer7 september 2012 om 22:22

    Vannacht houden onze gedachten Marnix mee vast...... Liefs en sterkte x.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Hera, lieve Jur, lieve Marnix & lieve Olav
    Wij zijn onbekenden van elkaar... ...wonen in hetzelfde dorp... ...volg het blog al een poos... ...heb ook al eerder gereageerd...
    Ik werk in de zorg en heb momenteel nachtdienst. Vandaag overdag geslapen en heb heel naar gedroomd over jullie dappere kanjer Marnix.
    Nu ik net gelezen heb hoe het met Marnix gaat, lopen de rillingen over mijn lijf & tranen over mijn wangen:'-(
    Heel veel sterkte, liefde & kracht met z'n 4tjes, houdt elkaar heel goed vast... ...mijn gedachten zijn&blijven bij jullie mooie, warme gezin. Ik brand een kaarsje.
    Liefs & een warme groet
    van
    zomaar een meelevende mama uit Hoevelaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kippenvel!

    Dat dit zo snel gaat, dat mooie mannetje, amper aan zijn leven begonnen.

    Heel veel sterkte, vasthouden, koesteren, liefdevol en warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ìk heb hier geen woorden voor.Tranen rollen over mijn wangen.
    Ik wens jullie heel veel liefs en sterkte toe.
    Een dikke knuffel van een meelevende mama.

    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve ouders en lieve Marnix en Olav,

    Wat is dit vreselijk moeilijk. Houdt elkaar vast, en knuffel elkaar oneindig. Diep respect voor jullie viertjes.
    Mijn hart huilt, maar van jullie oneindig veel. Ik denk aan jullie.
    Een mama uit Nieuwegein.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een vreselijk verdriet! Dat arme manneke, kippevel als ik lees over de angst in zn oogjes, wat moet dat hartverscheurend zijn voor jullie als ouders. En Olaf.....wat moet dat manneke ook veel doormaken, zo goed hoe jullie de dingen met hem bespreken en hoe jullie ook zorgen dat hij erbij is, thuis bij jullie met z'n vieren zo lang het nog kan. Ik wens jullie dat Marnix nog even helder is, dat jullie hem nog kunnen vertellen hoe vreselijk lief hij is, maar zo niet, dan voelt hij het wel, dat kan niet anders omringt door z'n ouders. Heel heel veel sterkte vannacht en met alles wat nog komen moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik zag een kuikentje dat bij z,n moeder zat , onder haar vleugels waar het veilig zat,tegen regen tegen zonneschijn Heer zo wil ik bij U zijn . In de schaduw van U vleugels wil ik schuilen wil ik schuilen ,in de schaduw van U vleugels wil ik schuilen o Heer . heel veel sterkte ... Ik zal voor jullie bidden dat de Heere jullie wil sterken en nabij wil zijn , dat jullie zijn warmte mogen ervaren door deze donkere dagen heen . Een moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. slik...........ingedachten dichtbij! debby

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Enorm veel sterkte in deze zware periode!! In gedachten bij jullie en jullie 2 stoere kinderen! Marnix is een kanjer! Ik hoop dat jullie nog goede momenten met hem mogen hebben, al is het maar zijn glimlach. Hij zal jullie liefde zeker voelen. Nogmaals: Sterkte voor jullie kanjers! Respect

    Een meelezende mama uit Elst U.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tikken door de tranen heen....
    Weet ook niet wat te schrijven.
    de hel op aarde, verschrikkelijk.

    JW

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik lees al tijden jullie blog en kijk iedere avond even hoe het gaat. Vanavond rollen de tranen over mij wangen. Het heeft geen zin om de waarom-vraag te stellen, maar WAAROM? Waarom zo'n klein knulletje, waarom zo wreed, waarom zo?
    Heel veel sterkte de komende tijd! Weet dat er mensen zijn die Marnix niet kennen, maar hem nooit zullen vergeten. Daarvoor heeft zijn verhaal teveel indruk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lieve mensen,

    Ik leef met jullie mee! Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel veel RESPECT. XXX
    Henry, Melanie, Deveney en Giovanni

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Helemaal stil en ontroerd.... Wat ontzettend erg dit! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor...
    Hou hem goed vast , maar ook elkaar en koester deze momenten.
    Diep respect, wat een sterke ouders zijn jullie!
    Sterkte voor de komende nacht.

    Liefs van een mama uit Hoevelaken

    BeantwoordenVerwijderen
  43. O wat verschrikkelijk wat dit jongetje en zijn familie moet mee maken... Heel veel sterkte en dikke knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heel veel kracht, moed, sterkte maar vooral liefde!
    dikke respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Met ingehouden adem en een snelle hartslag door de blog gesneld...Het zal toch niet al?
    Dappere mensen, wat maken jullie mee. En deze onschuldige schat: letterlijk en figuurlijk.

    Wederom continue in m'n gedachten.
    L v Bracht

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hou elkaar vast deze nacht alsof het de laatste is. Jullie bengel heeft jullie heel hard nodig zo te lezen.
    Ik hoop dat jullie bij hem zijn wanneer hij gaat en dat hij niet alleen en bang hoeft te zijn.
    Mijn respect voor jullie is immens groot, eerlijk waar. Ik vindt jullie fantastische ouders, de kleine jongen houdt ongetwijfeld heel veel van jullie...
    Sterkte samen.

    Een meelevende moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel veel sterkte voor de komende nacht en de komende tijd. Ik denk aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat moet je zeggen, niemand kan voelen wat jullie doormaken nu. Dit is gewoon verschrikkelijk! Heel veel sterkte en liefde, voor nu maar ook in de tijd die komen gaat.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Via het blog van guusje ben ik een poosje geleden op jullie blog terecht gekomen. Ik ben ontzettend geraakt door Marnix en dat wat hij en jullie mee moeten maken. Erg cliché misschien maar woorden schieten werkelijk tekort. Alle kracht gewenst om te kunnen dragen wat op jullie pad komt. In gedachten bij jullie, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Duizend armen omarmen jullie
    Teuntje

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een onmogelijke opgave krijgen jullie.
    Heel erg veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Vandaag brandde er een kaarsje. In liefde ontstoken voor jou. Het kaarsje zal straks doven. Maar de liefde blijft eeuwig bestaan. Want in liefde is het leven gegeven en door liefde blijft het eeuwig bestaan. Ook als het kaarsje ophoudt met branden blijf jij in hart bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel gek ik ken jullie totaal niet, ik ben via de blog van Kanjer Guusje op jullie blog gekomen een paar weken geleden, sinds die dag volg ik jullie iedere dag.
    Vandaag heb ik gek genoeg heel de tijd aan jullie moeten denken en had ik een enorme knoop in mijn maag.
    Nu ik deze blog lees kan ik dat gevoel eindelijk plaatsen.

    Ik wens jullie een enorme mooie nacht toe met zijn drietjes in bed en ik zou zeggen GENIET van jullie mooie mannetje.
    Heel veel sterkte.


    Heel veel liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Heel, heel veel kracht gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel veel sterkte, wat een schrik.
    Met mijn gedachten bij jullie.
    Diep respect..

    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Niet weten wat te zeggen, wat te schrijven.
    Alleen maar denken hoe verschrikkelijk dit voor jullie moet zijn.
    Jullie dappere kleine kanjer!!!!
    Jullie kanjer dicht bij jullie vannacht, veilig , warm en vertrouwd!
    Wat treft ie het toch met zulke sterke ouders en broer! En jullie met deze dappere Marnix!
    Denk aan jullie!!!

    Liefs D.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik denk aan jullie in deze moeilijke tijd.
    Veel liefs Marrit

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Geen woorden......heel veel kracht gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ook al weet wat er met jullie gebeurt en wat jullie voelen kan ik geen woorden vinden. Knuffel, kus, heb lief. Heel veel kracht gewenst voor jullie.
    Ben in gedachte veel bij jullie.
    Een afstandsknuffel van mij voor jullie alle vier.

    Xxx Saskia Groothuijse

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Jeetje dat is schrikken zeg! Ik kan jullie alleen maar heel veel kracht en sterkte wensen. Ik denk aan jullie. Liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Lieve Marnix, ik ken niemand, maar dan ook niemand, die zo dapper is als jij! Jij bent een kleine, grote Superman en ik vind het zo verschrikkelijk dat jouw leven zo oneerlijk is! Ik gun je de zon, de sterren, de wereld, maar boven alles de goede gezondheid die je zo verdient en waar je zo'n recht op hebt. Je hebt ook een ontzettend dappere papa, mama en broer, die zo ver ze kunnen met je meegaan, zodat je zolang mogelijk alle liefde voelt die je lijfje nog kan verdragen! Jij zit in mijn hart, voor de rest van mijn leven en ik denk ook in de harten van vele anderen! Lief manneke, ik denk aan jou, en aan je sterke papa, mama en Olav, voor wie dit helemaal niet te bevatten valt! Je bent mijn superkanjer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Lieve Marnix, warm je vannacht aan je papa en mama. Ze zijn bij je, voor altijd. Dicht bij je broers, dicht bij elkaar. Ik denk aan jullie. Veel sterkte gewenst.
    Mama van 3

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Koud. Ik krijg het hier koud van. Denk aan jullie. Te weinig tijd. Geen woorden voor. Wel een diepe zucht. Kracht...

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Al maanden lees ik jullie blog, zonder te reageren, maar met een groot gevoel van meelevendheid en respect...
    Iedere dag in mijn gedachten.....zonder dat we elkaar kennen hebben jullie als gezin een warm plekje in mijn hart....voor nu en altijd.
    Lieve Jur en Hera, heel veel sterkte, kracht en warmte gewenst voor nu en strakjes....uit de blog straalt zoveel liefde voor elkaar, voor jullie mooie gezin. Houdt dit vast nu en later....koester de momenten met Marnix....koester de momenten met elkaar....hoe onmenselijk t ook is wat jullie doormaken, samen staan jullie sterk.....jullie doen t zo goed, respect!
    Lieve Olav, ook voor jou heeel veel sterkte en liefde gewenst kerel....je bent een lieve, dappere grote broer!
    En lieve, lieve Marnix......ik wil zoveel tegen je zeggen, maar woorden schieten tekort......ik wens je heeeel veel warmte, kracht en liefde, dat je de nabijheid mag voelen van papa, mama, olav en al die je dierbaar zijn..... Koestermomentjes.....weet dat ik aan je denk en voor je bid en dat je voor altijd een onuitwisbare indruk op me hebt gemaakt.....fijne, rustige nacht kanjer! Liefs Yvonne, Tilburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. wij denken aan jullie. heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Dit is zo oneerlijk! zo'n klein mannetje nog. Sterk

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Jeetje mina wat een enorm heftig verhaal. Niet voor te stellen, enorme kippenvel momenten en tranen in mijn ogen. Ik wens jullie enorm veel sterkte toe, ondanks dat jullie mij niet kennen. Geweldig hoe jullie de zorg voor Marnix en Olav zo goed mogelijk vorm geven in deze zware tijd. Enorm veel respect voor jullie.
    Heel vele sterkte toegewenst.
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Heel veel respect, dat je dit ook nog met ons allemaal wil delen. Veel liefde en warmte gewenst en heeel veeel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. iemand schreef; 'er zijn 1000 liefdevolle armen om jullie heen',1 paar is van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  70. ik steek een kaars aan voor jullie en wens jullie alle kracht om dit samen met elkaar dicht bij elkaar aan te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ondanks dat ik jullie niet ken, grijpt dit me enorm aan. Het vliegt me naar de keel als ik denk aan wat jullie als ouders nu moeten doormaken. Door het lezen van deze blog heb ik een kijkje mogen nemen in het leven van Marnix en hij heeft een enorme indruk achter gelaten. Wat een dapper, strijdvaardig en lief jochie. Met kanjers van ouders en een geweldige grote broer. Ik hoop voor een waardig en rustig afscheid en kan verder niks anders doen dan aan jullie te denken en kracht te wensen. <3 Liefs Kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Denk aan jullie. Ken jullie niet maar lees al zo lang mee. Dikke tranen rollen hier ook..... Zo oneerlijk dit. Hou elkaar maar goed vast!
    SG

    BeantwoordenVerwijderen
  73. De bange ogen van Marnix, de vraag van Olav....dit gaat me door merg en been. Raakt me tot tranenstoe. Vannacht slapen met Marnix tussen jullie in. Wat heb ik diep respect voor de manier waarop jullie dat kleine mannetje van jullie begeleiden. Hem warmen. Hem laten voelen dat hij niet alleen is. Ach lieve, lieve Marnix, drie jaar pas en het leven is zo oneerlijk geweest tegenover jou. Het voelt zo vreselijk fout.

    Weet dat er honderden mensen zijn die met jullie meeleven, aan jullie denken. Ik hoop toch zo, uit het allerallerdiepste van mijn hart, dat deze nacht rustig verloopt, zonder pijn, en dat Marnix morgenvroeg op een fijne manier wakker wordt. Met papa en mama naast zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Blijf vannacht lekker dicht bij elkaar. Warm elkaar op. Hou van elkaar. Heel veel sterkte, Karin, Rick en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Heb net al een reactie geplaatst maar ik ga nu naar bed, met een heel rot en heel verdrietig gevoel. Ik zal vannacht aan jullie denken als ik de slaap probeer te vatten na dit blogbericht. Lieve Marnix... mama, papa en je grote sterke broer zijn bij je. En heel veel mensen denken aan jou en omarmen jou en je mama, papa en grote broer in onze gedachten.

    Het is gewoon onverteerbaar en onmenselijk, ondragelijk, oneerlijk. Ik hoop dat jullie voelen dat jullie in vele harten zitten en dat vele vele mensen met jullie meeleven. Zelf moeder van een peuter van twee, niet voor te stellen dat ik hem zou moeten missen, de gedachte alleen al maakt me heel erg verdrietig. Alles wat ik aan jullie wil schrijven klinkt leeg, er zijn geen woorden voor waar jullie doorheen gaan. Het spijt me zo voor jullie. Marnix je bent een kanjer in een kanjergezin. Sterkte lieve mensen. Noor Tanger

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Wil iets schrijven, maar wat?(bang om het verkeerde te zeggen)Heb ook een zoon van 3... Maar kan me niet voorstellen hoe erg dit is voor jullie en jullie ventje
    Hoop dat jullie elkaar los kunnen laten als alles gezegd/gedaan is... En niet eerder(altijd te vroeg natuurlijk)
    Een 'rustige' nacht gewenst en heeeeel veel knuffels van zomaar iemand die ontzettend met jullie meeleeft

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Heel veel sterkte in deze moeilijke en oneerlijke strijd
    Respect hoe jullie hier mee omgaan

    BeantwoordenVerwijderen
  78. heel veel sterkte, kracht,warmte en liefde!

    een mama uit Fijnaart

    BeantwoordenVerwijderen
  79. lieverds,o wat gaat het snel...
    verschrikkelijk wat jullie doormaken...
    diep,diep respect voor jullie.
    jullie zijn kanjers.
    heel,heel veel sterkte voor vannacht.
    in gedachten zijn we bij jullie,houden we jullie lieve,stoere marnix mee vast.
    veel liefs en knuffels voor jullie 4.
    een meelevende mama

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Lieve Marnix, Olav, papa en mama...

    Weet niet wat ik moet schrijven dus schrijf maar uit mijn hart, dat is het beste...

    Morgen ga ik met vakantie.... dubbel gevoel. Marnix en jullie vechten en weten dat er het einde aan komt... dat is onverteerbaar maar je moet het ondergaan... chips, wat dubbel is dit... Ik ga zeer zeker genieten van mijn vakantie, met jullie in mijn gedachten. Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat jullie nog tijd is gegund met Marnix... als Marnix gaat, zal ik in gedachte bij hem en jullie zijn... Hij verlaat het aardse leven, maar hij zal er altijd zijn.

    Veel kracht, liefde, moed en sterkte gewenst van een trouwe blogleester.

    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  81. kracht wens ik jullie toe, alle kracht van de wereld

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Heel, hele veel sterkte lieve familie.
    Ik leef erg met jullie mee.

    Veel liefs van
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Lief gezin. Hou elkaar maar stevig vast zolang het kan. Marnix is jullie prachtige kind en broer, nu en straks. Ik wens jullie alle kracht die nodig is om dit te doorstaan. Liefs, Beata (een bloglezers)

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Heel veel sterkte! Jullie zijn zulke grote kanjers! Wij hopen dat ons deze weg bespaart blijft, maar mocht dat niet zo zijn, weet dan dat jullie een enorm voorbeeld voor ons zijn.
    Enorme bewondering voor jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Ik vind het zo verdrietig om te lezen hoe snel de situatie veranderd.. en ik vind jullie zo sterk. Ik wens jullie heel veel kracht en hoop dat jullie elkaar nog even heel intens vast mogen houden..

    heel veel liefs van een moeder van 4

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Heel veel kracht dat is wat we jullie toewensen
    Wat is dit moeilijk vreselijk moeilijk waar jullie nu doorheen moeten
    Heel veel liefs

    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Heel veel sterkte, maar ook heel veel liefde en warmte gewenst, deze komende nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Konden we maar wat ruilen. Wij een beetje verdriet van jullie en jullie wat van ons geluk. Zodat het misschien een klein beetje draagbaarder zou zijn.

    Heel veel kracht gewenst voor jullie als gezin en alle mensen die om jullie heen staan.
    Marnix is een knapperd!

    Liefs, een mama van 2 meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Lieve lieverds, héél veel warmte,héél veel kracht,héél veel liefde, héél veel moed, héél veel...dikke knuffel, een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Heel veel kracht,mijn gedachten zijn bij jullie.
    Jezus zal over jullie waken deze nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  91. heel erg veel sterkte!!! wat moet dit verschrikkelijk zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Het leven is niet eerlijk......

    Mijn vader en moeder, mijn opa's en oma's zijn allemaal overleden.
    Ik heb hun gevraagd om kleine Marnix op te vangen als het zover is....Mijn moeder zou een lieve oma geweest zijn, hij is haar toevertrouwd... Ik hoop echt dat het nog even duurt, maar het onvermijdelijke komt, en niemand weet wanneer.... de deur is op een kier gezet, en het is nu afwachten tot de deur open zwaait.... Sterkte, weet dat er heel veel mensen aan jullie denken.

    xxx een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  93. geen woorden voor sorry.. Wil wel laten weten dat ik heel erg meeleef en jullie meer dan alle sterkte toe wil wensen,maar nooit genoeg zal kunnen zijn voor n ondraaglijke pijn als deze:dat je je lieve knul zo moet zien lijden,en jullie elkaar strakjes los moeten gaan laten;(((

    Doe wat je hart je ingeeft,dan is het altijd goed.Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie t goede zullen doen, Diep respect voor jullie liefde en moed! grote knuffel voor jullie allemaal!<3 heeeeel veel sterkte! gjamh (twitter)

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Ik ben er stil van. Op en neer geslingerd worden. Je wil dit niet. Je wil Marnix niet laten gaan. Toch zul je hem loslaten. Dat doe je uit liefde. Voor hem.

    Sterkte X

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Loslaten... Omdat jullie hem zo ontzettend graag zien. Daar is moed voor nodig. Hoe 'mooi' dat Marnix vannacht tussen jullie slaapt. Ongetwijfeld voelt hij jullie warmte, onvoorwaardelijke liefde en weet hij zich geborgen. Slaap zacht, kleine lieve Kanjer !

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Heb enorm veel respect voor jullie.
    Ondanks dat ik aan de andere kant van de oceaan zit volg ik dagelijks jullie blog.
    Heel veel sterkte en we zullen ook op Curacao een kaarsje branden voor Marnix !
    Hij is een kanjer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Moge al jullie liefde Marnix zijn handjes en voetjes weer warmen.
    En moge alle mensen die met jullie meeleven, jullie harten verwarmen.
    Onwijs diep respect heeel veel sterkte!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik schrik hiervan, met tranen lees ik het bericht. Houd elkaar stevig vast. Marnix voelt jullie warmte en liefde. Zoveel respect voor jullie allemaal. Lief klein mannetje, je bent een bikkel.Je bent steeds in mijn gedachten. Liefs Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  99. 't Is niet altijd even makkelijk
    De scherpe kanten van het leven te dragen
    Probeer vooral het goede te zien
    En koester de mooie dagen

    wens jullie heel veel sterkte en kracht

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Het houdt me wakker: zo'n klein, onbekend jongetje dat via een blog een enorm diepe indruk maakt en zo'n ongelijke, genadeloze strijd aan het strijden is. Mijn hart gaat zo vreselijk naar jullie uit. Lieve Marnix, ik hoop toch zo dat je een rustige nacht hebt gehad.
    Bah..ik zit hier al met een enorme knoop in mijn maag, hoe moeten jullie je in godsnaam dan wel niet voelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Heel veel respect en sterkte voor jullie.

    XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Respect voor jullie allemaal, hoewel woorden moeilijk te vinden zijn, toch een berichtje van steun. Heel veel sterkte en kracht gewenst,
    Lidewy

    BeantwoordenVerwijderen
  103. geen woorden voor....
    kon ik maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Niets dan stilte.. Ik wil niet geloven dat het einde nu toch wel erg snel in zicht komt. Lieve, dappere Marnix, je bent een kanjer. Zo jong, nog weinig van het leven kunnen genieten, en toch ga je alweer bijna op reis naar een andere wereld. Het leven is toch zo oneerlijk soms. Ik hoop voor jou, je papa en mama, en voor Olav dat je een rustige nacht hebt gehad zonder spugen en zonder pijn. Heel veel kracht voor jullie allemaal vanuit ergens in Nederland. Ik denk aan jullie, de hele dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Toen ik rond 12 uur naar bed ging je blog gelezen. En schrok.....wat gaat het ineens snel. Tranen begonnen te stromen. Wat is dit hard. Lieve Marnix warm je lekker aan je papa en mama. Niet alleen aan de warmte van hun lichaam maar vooral aan hun onuitputtelijke liefde voor jou. Je bent een kanjer. Tegen half 5 ligt onze jongste van 3 jaar te huilen in zijn slaap. Hij heeft een.nare droom. Ik leg hem naast me in bed en hou hem stevig vast. En ik kan alleen maar aan jullie denken. Onze jongste moest direct na zijn geboorte knokken voor zijn leven. Als ik hem dan zo naast me voel ben ik zo trots op hem. En jullie kunnen supertrots zijn op jullie kanjer. Al is het een oneerlijke strijd geworden hij heeft het zo moedig gedragen.
    Ik heb diep respect voor jullie en draag jullie een warm hart toe. Sterkte voor nu en voor alles wat er nog gaat komen.

    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Heel veel kracht en sterkte!
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  107. weet niet wat ik moet zeggen. Maar weet van Lowie van de blog van Kanjer Guusje dat dat eigenlijk niet uitmaakt. Dat ik aan jullie denk is al genoeg zei hij ooit. Maar toch Marnix je bent ook zo'n Kanjer. Deze dingen zou een kind niet moeten meemaken. Ook Olaf vind ik een Kanjer hij beleeft het zo bewust en ook hij zou het niet mee moeten maken. En papa en mama blijf bij jullie mannetjes die jullie beide zo hard nodig hebben. Loslaten wil je niet.

    Sterkte en wij denken aan jullie

    een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Via kanjer guus Hier al een poos aan het mee lezen,
    Diep respect voor jullie.
    En veel kracht en sterkte in deze voor jullie zo zware en moeilijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Wat kunnen wij zeggen? Woorden schieten me tekort.....
    Ik heb diep respect voor jullie en ik wens jullie kracht, liefde en moed voor alles wat nog komen gaat.....

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Ook ik ben één van de vele onbekende lezers die via kanjer guusje jullie blog volgt. Ik wil iets goeds tegen jullie zeggen maar de woorden komen er niet uit, wat zeg je in dit geval, en wat is goed ? Koester de laatste momenten met Marnix en ook al zal loslaten vreselijk zwaar zijn door jullie liefde voor hem zal ook dit jullie gaan lukken !! Heel veel sterkte in gedachten bij jullie.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Geen woorden...
    Heel veel liefde, kracht en sterkte voor jullie!
    In gedachten ben ik bij jullie!!!!
    Liefs, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  112. lieve dappere familie

    ik lees nu dit blog en hoop alleen maar dat marnix zich er weer doorheen heeft geslagen, warm is van jullie en toch weer fris en vrolijk aan een nieuwe dag begint, al is het zo niet realistisch... de vraag van olav hakt er ook lekker in voor een jongetje van zijn leeftijd

    heeel veel sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Lieve familie,

    Sinds kort lees ik jullie blog mee. ben hier op gekomen via Kanjer Guusje. Onvoorstelbaar wat jullie mee moeten maken. Woorden schiieten tekort, zeker na het lezen van deze dag. Ik kan me zo goed voorstellen dat dit niet mag gebeuren, maar helaas is het niet anders. Ik wil jullie alle kracht, sterkte en liefde wensen die er maar is, voor nu maar ook voor in de toekomst.

    liefs Nicole, mama van een chinese dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Dit is zo verdrietig en angstig voor jullie. Ik weet zeker dat jullie doen wat het beste voor jullie kleine man Marnix is.

    Heel veel sterkte en wijsheid.
    Ciska (via Guusje)

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Voor ik vertrek nog een berichtje. Heel veel liefde en kracht gewenst voor vandaag. Met angst en beven open ik zodra ik weer thuis ben dit blog weer. Heel veel liefs, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Hou elkaar goed vast !!!
    Jullie hebben samen zoveel kracht, dat voelen Marnix en Olav en dat is wat telt
    Blijf dicht bij jezelf, jullie zijn KANJERS

    Heel veel liefs
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Elkaar vasthouden en heel dicht bij elkaar zijn.Het gaat zo snel nu. Heel veel sterkte en kracht lieverds

    BeantwoordenVerwijderen
  118. geef elkaar nog maar even heel veel warmte jullie doen het super neem mijn petje voor jullie af.

    heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Lieve familie,

    Ben al een paar keer begonnen met schrijven maar kan de juiste bewoording niet vinden.
    Met lezen rollen vanzelf de tranen over m'n wangen.
    't is allemaal zo oneerlijk en gemeen. Zo klein mooi mannetje en dan al zo veel mee moeten maken...

    Wil julie allemaal heel veel kracht, liefde en sterkte wensen.

    Denkend aan jullie en jullie stoere knappe kanjer Marnix

    Kimberley, Zaandam

    BeantwoordenVerwijderen
  120. In gedachte bij jullie...... Liefde betekent ook loslaten (helaas) heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Ik wil jullie veel sterke wensen, deze dagen worden erg zwaar voor jullie maat ook voor de broer die zich erg groot houd... Ik hoop dat jullie de rust en berusting kunnen vinnen om jullie grote, stoere kleine man los te laten... Veel liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Lieve familie.....

    Meer dan heel veel sterkte de komende tijd, kan ik niet zeggen.... hou elkaar goed vast, voel elkaars aanwezigheid.....

    Knuff vanuit Uithoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  123. wakker....met mn gedachten gelijk bij jullie...wat moeten jullie dan wel niet voelen? Heel veel sterkte x

    BeantwoordenVerwijderen
  124. In gedachten bij jullie!!
    Heel veel sterkte en liefde gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. heel veel sterkte voor jullie gewenst en kleine marnix zo dapper wat een oneerlijk gevecht.

    liefs nicole (via kanjerguusje)

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Bregje, Eindhoven8 september 2012 om 10:42

    Heel veel sterkte voor de tijd die jullie nog samen hebben. Dit lijkt me zo verdomd moeilijk. Denk aan jullie.

    Liefs Bregje (via blog Lowie van Gorp)

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Heel veel sterkte in deze moeilijke laatste periode. Pak alle laatste beetjes vast om nog van Marnix te kunnen genieten. En voel zijn liefde die jullie wel weer wat meer kracht zullen geven voor het laatste.
    Stekte ik zal aan jullie denken. (via het blog van Lowie van Gorp)

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Eigenlijk ben ik sprakeloos, zo oneerlijk, dat een klein lief, dapper mannetje dit allemaal moet doorstaan, ik heb de hele nacht door aan jullie gedacht.
    Hopelijk kunnen jullie op de spaarzame momenten die jullie hebben toch nog van Marnix genieten..

    Heel veel liefde, kracht en steun wens ik jullie toe, kon ik maar helpen, maar de afstand is zo groot


    Liefs Ilona, voor jullie allemaal, zo dapper en liefdevol en warm gezin...veel respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Volg jullie blog al een poos via het blog van Lowie van Gorp, ik wil jullie heel veel kracht en sterkte wensen!
    liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Lieve mensen,
    Ook ik ben geraakt door jullie verhaal; wat een strijd voor Marnix en wat een strijd voor jullie drie. Jullie zullen die strijd zelf moeten strijden, maar weet dat er heel veel mensen aan jullie denken en (voor zover mogelijk) met jullie meeleven. Liefs, Anne P.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Via het blog van de vader van KanjerGuusje bij jullie terecht gekomen. Ook ik lees af en toe jullie blog. Wat een sterk ventje is Marnix. En dat hij bang is zijn oogjes te sluiten is begrijpelijk, hij voelt waarschijnlijk ook dat hij dan mss niet meer wakker word, (en dus weet wat er komen gaat) ook al is hij 3 jaar. Ik wens jullie heel veel sterkte en denk aan jullie.

    liefs Anouk uit Weert

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Ja, wat kun je zeggen? Meer dan heel veel kracht en sterkte wensen kan ik eigenlijk niet doen. Geniet nog even van jullie kleine man voordat je hem los moet laten. Heel veel sterkte voor papa, mama en grote broer. Jullie mogen trots zijn op Marnix en zeker ook op elkaar.

    Groet, Myrthe (via KanjerGuusje)

    BeantwoordenVerwijderen
  133. ....weet niet wat ik moet schrijven....sterkte!......

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Lees al een poosje mee.
    Ben er stil van.
    koester de momenten samen
    jullie zijn kanjers, allemaal.
    sterkte
    Ageeth, via kanjerguusje

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Heb geen woorden......Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Lieve familie,

    Heel veel sterkte in deze tijd. Dikke knuffel, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  137. lieve familie, ik heb jullie blog de laatste tijd gevold. en ben diep onder de indruk van jullie als familie, wat een een verschrikkelijke tijd maken jullie mee, ik hoop dat marnix rustig geslapen heeft en geen pijn heeft . het voelt als of ik jullie persoonlijk ken. lieve lieve mooie kleine grote stoere marnix wat heeft jou strijd een diepe indruk op me gemaakt ik denk dagelijks meerdere malen aan jullie en wens jullie alle kracht en sterkte die je nog zal hebben dikke knuffel voor jullie alle vier maar in het bijzonder voor jullie dappere kleine ventje marnix

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Lieve familie,

    Wat is het leven toch oneerlijk!!
    Wat een strijd levert jullie lieve mooie mannetje!!
    Ik volg de blog al een tijdje, leef dan ook erg met jullie mee!!
    Lieve allemaal, heel veel sterkte, en heel veel liefs van mij!!
    Hele diike knuffel voor Olav en natuurlijk voor lieve dappere Marnix!
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Dag lieve familie,
    als tante van een jong kereltje met een medulloblastoom (hersentumor) lees ik al een tijdje jullie blog...
    Wat een verschrikking.... Ik wens jullie het allerbeste toe in wat nog komen gaat... Het is zoooo oneerlijk om afscheid te moeten nemen van je eigen kleine kind...
    In gedachten bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Al een tijdje volg ik jullie blog... en de tranen rollen over mijn wangen als ik lees dat het ineens zo snel zo slecht gaat met lieve Marnix....
    Hou elkaar vast, geniet van elkaar, zeg hem wat jullie hem nog willen zeggen...
    Heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Al sinds vannacht dat ik je blog las heb ik een terneergeslagen gevoel. Hele dag al een onrust in me. Kijk geregeld even hier. Kids vragen dan mam wat is er als er tranen in mijn ogen staan. Intussen steek ik een nieuw kaarsje aan. En denk dan bij mezelf vreemd toch dat een ,,onbekend" dapper jongetje zo een impact op je kan hebben. Je hoopt zo op een positieve blog maar in mijn achterhoofd en hart weet je wel beter. Nogmaals sterkte met deze allerlaatste en meest oneerlijke onredelijke strijd. Het loslaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Dag lieve familie,

    Zoals veel mensen volg ook ik al een hele tijd het blog.
    Het is zo ontzettend oneerlijk allemaal!

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

    Ik denk aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Hi,

    Hou elkaar vast, het zal goed zijn later je te herinneren dat je elkaar vast had in het laatste stuk.
    Veel leifs van de mama van *Jonah.

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Wat erg om dit mee te moeten maken met jullie mooie kindje. Hou elkaar goed vast. Ik leef met jullie mee...
    Heel veel liefs van Esther uit Capelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Mensen lief, mijn moeder hart huilt en ik voel de angst.
    Ik leef heel erg met jullie mee en weet niks beterx te zeggen dan maak een foto van jullie 4e of hij nu slaapt of niet.
    Heel heel heel erg veel sterkte,

    Liefs joyce en mijn gezin

    BeantwoordenVerwijderen
  146. wat gaat het ontzettend snel achteruit met Marnix. Dat mooie mannetje. Ik wens jullie heel veel sterkte met wat komen gaat.
    groet uit Assen,
    jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Al een tijdje volg ook jullie blog (via kanjerguusje hier terecht gekomen) en wil jullie ontzettend veel sterkte wensen met jullie kleine mannetje. Diep diep respect hoe jullie met deze "nachtmerrie" omgaan, jullie stralen zoveel liefde en warmte uit!!! Leef met jullie mee.

    Veel liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Hoi, Voor jullie een onbekende en toch probeer ik mee te leven. Wat ontzettend zwaar is de weg die jullie nu gaan. Maar diep respect voor de manier waarop jullie dit kunnen en mogen doen. Heel veel sterkte en bovenal Gods hulp en bijstand gewenst. Groeten uit Barneveld

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Lieve allemaal,
    Ach, wat vreselijk moeilijk is dit. Het liefste wat je hebt moet je loslaten. Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte.\
    Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Je kind los moeten laten....
    Het is onmenselijk en zo ontzettend zwaar....
    Weet dat ik met jullie meeleef. Mijn gedachten zijn bij jullie! Heel erg veel sterkte en koester de momenten die jullie nog samen hebben.
    Liefs,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Ik ben ook ook onbekende meelezer, maar wil jullie vooral veel sterkte en kracht wensen voor de komende tijd en de tijd die nog komen gaat....

    ()
    [] kaarsje voor jullie allemaal...

    Voor Marnix, de stoere sterke jongen
    Voor Olav, de sterke trotse grote broer
    Voor de papa en mama....... Trots, sterk, verdrietig, krachtig....


    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Elk woord is teveel en elk woord is te weinig. In ieder geval heel veel sterkte.

    Hans van Acker (vader van Chris)

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Lieve familie,
    Marnix warm je aan je lieve papa en mama en beleef daar waar het kan nog een moment van mooi contact samen met Olaf. Lieve ouders, houdt jullie dappere kind stevig vast. En koest deze momenten. Loslaten omdat je hem niet wil laten lijden en dat het dan nog sneller aat dan je verwacht en hem niet kwijt willen. Wat zullen de stormen intern woeden.
    Ik steek vanavond ook een kaarsje aan.
    Lieve groet,
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Lieve mensen.
    Al een tijdje volg ik jullie blog(via kanjerguusje) en ik kan alleen maar zeggen dat ik bewondering en een diep respect voor jullie allemaal heb hoe jullie marnix samen begleiden.
    Marnix heeft zo'n geluk met lieve ouders en een stoere lieve broer die alles voor hem doen om het hem zo aangenaam mogelijk te maken.
    Het is niet eerlijk,kinderen horen niet ziek te zijn!!
    Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten,veel kracht en stertkte om alles te kunnen doen wat jullie willen doen!
    Hele warme knuffel van een moeder van 2 pubers.
    Corinna(kerkrade limburg)

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Een Dikke knuffel dat is het kaartje wat ik jullie deze week stuurde nu lees ik het blog met een brok in mijn keel wetend dat jullie kanjer Marnix zijn gevecht gaat verliezen maar wel in een liefdevolle omgeving samen bij Papa, Mama en Olav.
    In gedachte bij jullie heel veel sterkte, kracht en liefde in deze moeilijke dagen.

    Liefs Monique (Middelbeers)

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Ben er stil van. heel veel sterkte. Liefs van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Dichter dan dicht bij jullie in gedachten.... Hou mekaar vast in liefde <3

    Knuffel en kusje speciaal voor Marnix.... X

    Liefs en kracht wens ik jullie,
    Wilma, mama van Youri*, Boy en Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Ik volg jullie blog al langer en dit berichtje hakt er vies in, kan alleen maar huilen!
    Wat een onmenselijke en keiharde tijd moet dit voor jullie zijn. Zolang de situatie van jullie prins kwaliteit aan hem geeft, hoop ik dat jullie nog vele mooie momenten mogen delen. Als het kwantiteit wordt, hoop ik dat dit mooie, kleine onschuldige ventje heel erg snel uit zijn lijden verlost wordt! Ik wil niemand pijn doen met mijn woorden, maar ik hoop echt dat als jullie Marnix gaat lijden, hij lekker mag gaan uitrusten want dat verdiend hij dan!Kleine 3 jarige binkies moeten rond rennen, kattekwaad uithalen, maf doen en zelfs vervelend zijn! Ze moeten geen kwaliteit krijgen door middel van morfine, wat steeds opgehoogd moet worden, medicatie en dan toch pijn en angst hebben! Dit geschreven hebben, wil ik jullie laten weten dat ik tot het diepst van mijn hart zoveel respect en bewondering voor jullie voel en heb! Er straalt zoveel liefde uit elk woord dat er in jullie blog verschijnt. Ik wens jullie alle sterkte van de wereld. Ik geef jullie allemaal een hele dikke knuffel vanaf mijn veilige plek achter mijn pc en ben intens dankbaar dat ik niet in jullie schoenen sta!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. geen woorden alleen tranen

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Diepe bewondering voor de kracht waarop jullie allen met deze oneerlijke situatie omgaan... Die laatste twee zinnen geven aan hoe sterk jullie zijn. Samen met Marnix tussen jullie in. In deze lelijke periode toch zo mooi en krachtig voor hem... Diep respect. En toch hoop ik dat er ook schouders voor jullie zijn. Want dit trek je niet alleen vrees ik... Veel sterkte gewenst. Hou elkaar nog goed vast. Een jullie onbekende meelevende meelezer uit Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Koude rillingen krijg ik zodra ik het berichtje van Kanjer Guusje lees meteen besluit ik eens een kijkje te nemen op de site.
    Dan sla ik aan het lezen en lees ik iets bekends zou het echt??
    Ja het is echt waar dit is het dappere ventje waar mijn zus het al tijden over heeft; de kanjer uit Hoevelaken.

    Met tranen in mijn ogen lees ik dit bericht......mijn moederhart huilt....

    Ik wens jullie de komende tijd heel veel sterkte en kracht.

    Het is zo oneerlijk en kan me voorstellen dat jullie hier nog niet aan toe zijn.......maar wie wel?
    Dit gun je niemand :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Ook mijn moederhart huilt. Ook mij houdt dit bezig. Wat kan ik zeggen, wat kan jullie verschrikkelijke pijn wegnemen? Jullie zitten in ons hart, net zoals alle kanjers die te vroeg zo hard moeten strijden. Heel veel sterkte aan jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Tranen hier...wat een onmacht, verdriet en pijn. diep respect voor jullie kanjer en diep respect voor zijn papa mama en broertje. Ik wens jullie alle kracht toe!

    Liefs van een meelevende mama

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Jullie liefde voor de kinderen is zo tastbaar, de weg te gaan zo onvoorstelbaar moeilijk..
    Weken werden dagen, dagen worden uren...Wat kun je nog zeggen?
    Ik hoop dat er nog een mooie herinnering bij mag..een rustig moment, een lieve lach.

    respect en heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  166. tig keren iets geschreven en tig keren gewist...tja wat moet je nog gaan schrijven..het is zo verdomd moeilijk.

    ik wil jullie van diep van mijn hart..heel veel sterkte wensen!!!!

    liefs...cindy (kerkrade)

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Mijn gedachten gaan naar jullie en jullie Marnix uit. Heel veel sterkte!
    Liefs, Femke (Terneuzen)

    BeantwoordenVerwijderen
  168. De hele dag in mijn gedachten..
    Hoe oneerlijk is het allemaal.
    Dikke knuf voor jullie.
    Veel liefs uit Enschede

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Met onze gedachten zijn we bij jullie!!

    Dagelijks check ik jullie site en voel ik jullie verdriet.
    Dagelijks zie ik jullie prachtige mannetje rechtsboven in de hoek met zijn mooie glimlach.

    Mijn zoontje Duuk zegt steeds als hij ziet dat ik over Marnix lees, hé mam gaat het goed met het jongetje? Tja hoe leg je dit uit?! Laat staan hoe het voor jullie Olav is!

    Het is een oneerlijke strijd!!
    Heel veel sterkte en kracht voor jullie..

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Lieve Marnix,

    Bij dinsdag 20 maart 2012 staat een foto van jou.
    Een prachtige mannetje met een prachtige lach.

    Zo ga ik jou onthouden lieverd! Dapper kind! Met de mooiste lach!

    Ik wens je ouders en broer kracht en moed wanneer jij beslist te vertrekken naar
    het Land van Beter zijn.

    Weet wel dat je voort zult leven in hun hart. Voor altijd.


    XXX



    BeantwoordenVerwijderen
  171. Al geruime tijd volg ik jullie blog over Marnix, maar heb tot op heden eigenlijk nog nooit gereageerd! Iedere ochtend als ik wakker wordt start ik mijn pc op om direct te lezen hoe het Marnix en jullie is vergaan. Lieve mensen, als ik het al vreselijk vind en veel aan Marnix moet denken hoe moet het dan voor jullie zijn! Zo vreselijk dat je afscheid moet nemen van jullie dierbare zoontje en broertje! Zo oneerlijk!!!! Ik wens jullie alle kracht en sterkte toe om dit proces en al wat er daarna komt te kunnen dragen! Wat een prachtventje is Marnix!!!Als ik dat koppie zie...onbeschrijvelijk!!!!

    liefs Riejanne

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Onmogelijk voor te stellen dat zo`n lief kereltje dat er zò mooi en gaaf uitziet, zo ziek is en gaat sterven.
    Onmogelijk voor te stellen wat hier in Godsnaam het nut van moet zijn.
    Onmogelijk te begrijpen waarom een lief onschuldig kereltje,dìt op zijn schoudertjes krijgt.
    Onacceptabel,ongrijpbaar waarom Marnix,zijn papa,mama,broertje Olav elkaar los moeten gaan laten.
    Ontastbaar voor Marnix nieuwe broertje(s)/zusje(s)?die bijna komen,om samen elkaar vast te kunnen houden.
    Onomstotelijk het houden van uit te kunnen drukken, door elkaar vast te houden.
    Onoplosbaar het verdriet wat er aan gaat komen door het los te mòeten laten.
    Onvergeeflijk de onmacht,pijn en verdriet die dit lieve gezin aangedaan is.
    Onoverwinnelijk was deze sluwe moordenaar in het lichamelijke van dit lieve manneke.
    Onovertreffelijk was de sterke spirit van dit hele kleine maar grootse kereltje!

    Lieve ouders ik wens jullie heel veel kracht,doe precies wat jullie gevoel je ingeeft!Neem de tijd voor jullie zelf in deze hele belangrijke dagen,die jullie nog samen rest.liefs gjamh xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Lieve familie,

    Ook ik ben 1 van de vele lezers die jullie niet kennen. Ik volg deze blog al geruime tijd. Elke avond voor dat ik ga slapen kijk ik of er nog nieuws is over Marnix. Zo ook vrijdag avond, er was nieuws... Heel slecht nieuws. Na lang getwijfeld te hebben of ik er wel wat op moet zetten, omdat jullie mij niet kennen, heb ik besloten er wat op te zetten. Ik hoop dat jullie in deze moeilijke tijd veel steun van jullie naasten mogen ontvangen. Dit kan je niet alleen.

    Veel liefs,
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Met tranen in mn ogen lees ik dit blog. Ontzettend veel sterkte. <3 veel liefs Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  175. ik lees dit pas nu allemaal ik vibd het heel erg voor jullie ik krijg er pijn van in me hart. tranen springen in me ogen als ik lees hoeveel moeite jullie er mee hebben niemand wil dit met hun kind als kind niet nooit niet :'( sterktee <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen